SKRIVET: 2013-01-28, kl 20:06:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Salong "Du och frisören"

För det första, har det jätte bra här hos mammas kusin Annika, som hon tar hand om mig!!! Fick jättegod fläskfilé och svampröra igårkväll! Och sen bakade hon muffins också! Mumsen va de!
 
Första dagen på salongen har varit jätterolig! Man kan verkligen säga att jag har haft förutfattade meningar om "tantsalonger". Det första jag tänke när jag klev in i salongen imorse var "Neeej, vad är de här, alla är ju för fan 50+"    men.... Vad mycket jag lärt mig! Bland annat nya klippsätt, ett helt nytt sätt att göra slingor, fått massa tips och trix om hur man tvättar, sköljer, och och till och med fått se på en av dem göra akrylnaglar. Men det som förvånar mig mest, dom kan göra hårförlängningar, dom där 50+arna.
 
Det här är en kund som kom in med 3 centimters utväxt. Magdalena, tror jag hon heter som gjorde slingor på henne, på det här "nya" sättet.
 
 
 
Fick börja med att putsa lite hyllor imorse...inte kul. Men sen drog det igång med hårtvättning efter hårtvättning, superkul! Och har fått massor med beröm (dricks till och med) för att jag har bra koll på vad jag gör! Glada tanter, och en glaaaaad Elsa! 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: