SKRIVET: 2010-05-16, kl 23:43:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

----------------------->gud har talat<---------------------

så här lycklig var det länge sen jag varit!
mamma och pappa har varit borta hela kvällen och jag och kalle har varit ensamma hemma. dom kom hem för ungefär en halvtimme sen.

mamma- godnatt på er!
jag- godnatt.
mamma- har ni sett Bosse? (vår hund 13 år gammal)
jag- nej, tror han är ute, han ville inte gå in förut.
mamma-  jag hittar honom inte och han kom inte fran och hälsade på oss när vi kom hem. jag går ut och letar

hjärtattack? ja minst sagt

mamma jag och karl gick ut med ficklampa i hand och lyste igenom hela trägårn, han fanns ingenstans. jag gick liksom runt där och visste (trodde jag) att jag skulle hitta honom död i någon buske. Bosse har kravlat sig ner i ett hål (som Robin gjort) som finns i trägårn förut, och då kom han inte upp själv. mamma kom ju direkt att tänka på det. min mamma börjar ju också bli lite gammal och mör så hon kunde ju inte lägga sig ner själv och åla omkring i det där lilla hålet, så hon bad kalle.

kalle- jag ser något vitt, en vit nos tror jag!
jag- jag vill inte se jag vill inte!
kalle- han rör på sig, han lever! han kommer nu.
jag- va?! BOSSE KOM nu,  DUKTIG POJKE, KÄMPA NU!
kalle- nej nu ligger han bara där
mamma- men ropa mera, så han blir peppad
jag- BOOOOOOSSSE! VI ÄLSKAR DIG, KOMIGEN!!!

Bosse kom ut helskinnad med lite sand i pälsen.  när vi kom in fick han två köttbullar för att han ska kunna återhämta sig.
jag älskar dig permafrostens boss!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: